Ważne informacje

Przychodnia Czynna w dni powszednie w godz 7:00 – 18:00

Nocna i Świąteczna opieka zdrowotna

Płock, ul. Kościuszki 28, tel. 24/364-51-61
Płock, ul. Strzelecka 3, tel. 24/366-44-18

Jak wzywać Pogotowie Ratunkowe?

Karetkę wzywamy w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia.

Dzwonimy na bezpłatny numer alarmowy 999 lub 112.

Zgłoszenie odbiera wykwalifikowany dyspozytor medyczny – wszystkie rozmowy są rejestrowane poprzez nagranie.

Jak powinna wyglądać rozmowa z dyspozytorem medycznym?

Należy rozmawiać krótko, rzeczowo, zrozumiale.

Bardzo istotne jest, aby nawet w dramatycznej sytuacji, nie podnosić głosu, nie krzyczeć, nie poganiać dyspozytora – to nie przyspieszy dotarcia zespołu, a może nawet opóźnić czas realizacji.

Dyspozytor musi zadać kilka podstawowych pytań, tak aby ustalić miejsce zachorowania, powód wezwania, jego pilność oraz rodzaj zespołu, który zrealizuje to wezwanie.

Jakie pytania zadaje dyspozytor:

  1. Co się stało?
  2. Adres miejsca zdarzenia? – należy pamiętać, aby podać miasto z którego się dzwoni, komórki często przełączają się do różnych miast
  3. Czy osoba poszkodowana jest przytomna – czy się rusza, czy reaguje na dotyk, głos i ból?
  4. Czy osoba poszkodowana oddycha – czy osobie poszkodowanej rusza się klatka piersiowa lub brzuch?
  5. Czy u osoby poszkodowanej wyczuwalne jest tętno?
  6. Numer telefonu osoby wzywającej? – należy koniecznie podać, może ułatwić to
    dojazd zespołowi, a w przypadku przerwania rozmowy znalezienie adresu
  7. Imię i nazwisko osoby poszkodowanej?
  8. Wiek osoby poszkodowanej?